Történetünk

A Musashi Hungary Ipari Kft. 2000 márciusában alakult a japán MUSASHI Seimitsu Industry Co., Ltd leányvállalataként, mint a cégcsoport második európai gyártó egysége.

Musashi épületA magyarországi üzem létrehozásának a célja az volt, hogy a MUSASHI már világszerte ismert és elismert magas minőségi szintjén autóalkatrészekkel lássa el az európai autógyártókat első és másodszintű beszállítóként, ezáltal növelve a cég és nagy precizitású megmunkálást igénylő termékeinek ismertségét Európában is.

Az Ercsiben 2001 nyarára felépült, 7.000 négyzetméter alapterületű gyár 2002. év elején kezdte meg kormánymű-gömbcsuklók gyártását az AUDI számára. Még ugyanebben az évben megkezdődött az első vezérműtengely gyártó sor telepítése, ahol 2003-ban meg is indult a gyártás a FIAT dízel erőforrásainak számára.

Az újabb beszállítói szerződések biztosították a folyamatos növekedést, hiszen a két újabb gyártósor beindítása 2004-ben (AUDI lengőkarok és Daimler vezérműtengelyek) valamint a növekvő igények generálta kapacitásbővítés a FIAT-projekt kapcsán (2005.) már területi bővítéssel voltak csak megoldhatók. Így az üzem összterülete 10.000 négyzetméterre bővült. A cég növekedése egyenletes és dinamikus volt, hiszen futómű termékek (gömbcsuklók és lengőkarok) sikeresen menedzselt „generációváltása” után a vállalat az ötödik teljes gazdasági évében, 2006-ban már 40 millió Euró feletti árbevételt produkált.

A 2008-ban kirobbant autóipari válság a Musashi Hungary Ipari Kft. működésére is jelentős hatással volt. A szükséges belső, válságkezelő intézkedések mellett az angliai testvérüzemtől átvett termékekkel bővült a termékportfólió. A sikeres transzferprojekt nyomán 2009 óta vezérműtengelyek gyártása folyik a Jaguar-Land Rover (JLR) V8-as erőforrásaihoz, és kerékagyak készülnek a Magyar Suzuki számára.

A Daimler projekt lezárásával egyidejűleg sikerült bővíteni a partneri kapcsolatokat a JLR-rel, így 2012 óta V6-os (3000 ccm) benzinmotorokban is Musashi vezérműtengelyek dolgoznak. 2015-ben megindult az olajpumpa-tengely gyártás is, mint a V8, mind a V6-os erőforrásokhoz az angol autógyártó további megelégedésére.
A korábbi projektkapcsolat (lengőkar gyártás 2009 és 2012 között) folytatásaként a cégcsoport tradicionális partnerével, a HONDA angliai gyárával is új együttműködésbe fogtunk: a márka dízelmotorjaihoz szállítjuk a vezérműtengelyeket.

IMG_3081A termékportfólió bővítése az európai üzleti stratégiánk része, ezért annak első eredményeként megkezdődött egy differenciálmű gyártósor kialakítása, ahol a sorozatgyártás 2017-ben indul meg. Célunk a további termékdiverzifikáció és folyamatos technológiai fejlesztés által elérhető dinamikus piaci növekedés.

Mind a szervezeti méret, mind az üzleti partnerek és az iparági sajátosságok is megkívánták minőségbiztosítási rendszerek bevezetését a vállalatnál. A Musashi Hungary Ipari Kft. 2003 óta rendelkezik ISO/TS 16949:2002 minőségbiztosítási tanúsítvánnyal és 2005-re az ISO 14001:2004 Környezet Központú Irányítási rendszertanúsítványt is megszerezte.

2007-ben indult a vállalatcsoportban a J-SOX belső folyamatszabályozó és ellenőrző rendszer bevezetése, amely a csoport minden vállalatára, így a magyarországi egységre is kiterjed.

A munka hatékonyságát 2008 óta SAP R/3 integrált vállalatirányítási rendszer támogatja.

A kereskedelmi (export-import) folyamatok megfelelő szabályozottsága és „minőségbiztosítása” érdekében a Musashi Hungary Ipari Kft. 2010 óta AEO (Authorized Economic Operator = Engedélyezett Gazdálkodó) státusszal is rendelkezik.